Privatlivspolitik

Dit privatliv er vores ansvar. I vores Datapolitik fortæller vi, hvordan vi indsamler, opbevarer, bruger og tilintetgør og sletter personligt identificerbare oplysninger samt andre følsomme oplysninger. Dette omfatter også privatliv for jobansøgere. I vores Datapolitik kan du også læse mere om, hvilke rettigheder du har til dine persondata.
  • 1. Om denne databeskyttelsespolitik 

    1.1. Denne databeskyttelsespolitik vedrører den behandling af persondata, som foretages af Ideal Standard International NV som forudset i denne databeskyttelsespolitik. Enhver reference til "du", ”dig” eller "din" henviser til dig som registreret person. 
     
    1.2. Ideal Standard og virksomhedens afdelinger og filialer er forpligtede til at beskytte dine persondata og til inden for hele Ideal Standard-gruppen at overholde det samme beskyttelsesniveau, som er fastlagt i denne databeskyttelsespolitik. Denne databeskyttelsespolitik beskriver, hvordan vi behandler de personlige oplysninger, som (i) vi eventuelt indsamler om dig på vores hjemmesider, (ii) du deler med os, eller (iii) som anvendes i kommunikationer imellem os. 

    1.3. Bemærk, at vores hjemmeside(r) (”hjemmesiden”) indeholder referencer til hjemmesider, der administreres af lokale afdelinger af Ideal Standard eller af tredjeparter. Selv om hver afdeling eller filial af Ideal Standard overholder samme sikkerhedsniveau i hele gruppen, tilrådes det at læse deres respektive databeskyttelsespolitik omhyggelig, når du besøger en lokal hjemmeside, da der kan være forskelle som f.eks. andre typer databehandling, lokale lovmæssige krav etc. og som følge deraf ændringer i deres politik. Under ingen omstændigheder kan Ideal Standard være ansvarlig for lokale databehandlingsaktiviteter.  
     
    1.4. Denne databeskyttelsespolitik gælder ikke for behandlingen af persondata tilhørende personer, som vælger at ansøge om en ledig stilling gennem vores rekrutteringshjemmeside. Behandlingen af persondata på ansøgere, der benytter en sådan rekrutteringshjemmeside, foregår i henhold til en særlig databeskyttelsespolitik, som kan ses på den pågældende hjemmeside. 
     
    1.5. Bemærk, at vi benytter cookies på denne hjemmeside. Cookies er små tekstfiler, som gemmes på en enheds lagermedie og indeholder bestemte oplysninger og sommetider persondata. For yderligere oplysninger om, hvordan vi benytter cookies, henvises der til vores cookiepolitik

  • 2. Generelle oplysninger 

    2.1. Dine personlige oplysninger behandles af Ideal Standard International NV, med kontor i Belgien, 1930 Zaventem, Da Vincilaan 2, Frame 21 Building, registreret i Crossroad Bank of Enterprises med nummer 0891.422.179 (herefter “vi”, “os”, “vores”, “Ideal Standard”). Du kan kontakte os via e-mail til adressen service.datenschutz@villeroy-boch.com
     
    2.2. En henvisning i denne databeskyttelsespolitik til bestemte love eller forordninger omfatter også eventuelle ændringer, erstatninger eller ophævelser af disse love eller forordninger, herunder også eventuelle dermed forbundne myndighedsbeslutninger. 
     
    2.3. Vi forbeholder os ret til at justere, ændre eller udvide denne databeskyttelsespolitik, når som helst vi finder det nødvendigt. Sådanne justeringer, ændringer eller udvidelser vil blive meddelt dig. Din brug af hjemmesiden udgør til enhver tid din accept af vores databeskyttelsespolitik.

  • 3. Kategorier af registrerede personer 

    3.1. Kategorierne af registrerede personer er de forskellige naturlige personer, hvis persondata Ideal Standard behandler. Ideal Standard behandler persondata om følgende kategorier af naturlige personer:  

    • Detailkunder/slutforbrugere, der anvender vores produkter og/eller serviceydelser  
    • Engroskunder, der køber vores produkter og/eller anmoder om vores serviceydelser/rådgivning (som f.eks. installatører m.fl.) 
    • Influencere som f.eks. designere og arkitekter 
    • Repræsentanter for vores distributører og agenter 
    • Besøgende på vores hjemmeside  
    • Enhver naturlig person, der kommunikerer med os 
      Etc.
  • 4. Kategorier af persondata, vi behandler 

    4.1. Vi behandler forskellige persondata, alt efter hvilken kategori af registrerede personer de vedrører. Dette betyder, at den rolle eller den egenskab, i hvilken en person optager kontakt med Ideal Standard, er afgørende for, hvilke kategorier persondata vi behandler. Det betyder, at vi behandler flere data om eksisterende kunder, end vi gør om en person, der henvender sig til os med et bestemt spørgsmål eller en anmodning.  
     

    4.2. Generelt kan de persondata, Ideal Standard behandler, vedrøre følgende kategorier persondata:  

    • Personidentificerende data  
    • Kontaktdata 
    • Finansielle data (i forbindelse med kommercielle transaktioner) 
    • Forbrugsdata (i forbindelse med køb af bestemte produkter og/eller serviceydelser)  
    • Interesser, præferencer (i forbindelse med behandling af data i markedsføringsøjemed) 
    • Professionelle data (i forbindelse med behandling af data med henblik på public relations) 
    • Geolokaliseringsdata (i forbindelse med serviceydelser, du bestiller hos os). 
  • 5. Formål, til hvilke vi indsamler og benytter dine persondata

    Ideal Standard indsamler og benytter dine persondata til følgende formål:  

    • salg af produkter og/eller serviceydelser til forbrugere, herunder, men ikke begrænset til transaktionen selv, bestillingsproceduren, kundeservicen, leveringen af reservedele, og administrationen af kunderelationerne  
    • salg af produkter og/eller serviceydelser til professionelle kunder (distributører, installatører etc.): herunder, men ikke begrænset til transaktionen selv, bestillingsproceduren, kundeservicen, leveringen af reservedele, og administrationen af kunderelationerne 
    • statistiske formål med henblik på at forbedre sine produkter, sine serviceydelser, hjemmesiden etc.  
    • med henblik på direkte eller indirekte markedsføring målrettet mod enkeltpersoner og professionelle kunder: herunder, men ikke begrænset til e-mailmarkedsføring og brug af sociale medier (som f.eks. Linkedin, Facebook, Instagram, etc.)  
    • kommunikation med naturlige personer, som kontakter os: for eksempel gennem de sociale medier (som f.eks. Linkedin, Facebook, Instagram, etc.), på messer, gennem butiksudstillinger etc. 
    • public relations, i forbindelse med hvilke vi kan henvende os til tjenesteydere, der har at gøre med administration af generelle forretningsanliggender etc. 
    • kameraovervågning med henblik på at beskytte vores lokaliteter, kontorer, produktionsfaciliteter, lagerbygninger etc. 
    • IT og IT-sikkerhed: For yderligere detaljer om dette formål henviser vi bl.a. til vores cookiepolitik 
    • HR-formål: eksempelvis ved ansøgning om en jobmulighed. 
  • 6. Juridiske grunde til behandling af dine persondata 

    6.1. Ideal Standard er til enhver tid forpligtet til at behandle dine persondata i overensstemmelse med al relevant lovgivning og alle regler og forordninger. Det juridiske grundlag for behandlingen af persondata varierer, alt efter hvilke formål der er med behandlingen af dine persondata. Nedenfor kan du finde et antal eksempler, hvor vi forklarer det relevante juridiske grundlag for nogle af vores behandlingsaktiviteter.  

    • Behandlingen af persondata i forbindelse med salg af produkter og/eller service til kunder er baseret på gennemførelsen af et kontraktligt forhold til disse kunder. 
    • For så vidt angår salg af produkter og/eller serviceydelser til professionelle kunder, er behandlingen af persondata om repræsentanterne for disse professionelle partnere ikke baseret på det kontraktlige forhold til repræsentanten, men er baseret på en legitim interesse for Ideal Standard, nemlig den kendsgerning, at man gør forretninger.   
    • I forbindelse med direkte marketing er behandlingen af persondata baseret på Ideal Standards legitime interesser, nemlig aktiviteter med henblik på fremme af salget af produkter og serviceydelser og udviklingen af nye kundeemner. For så vidt som Ideal Standard anvender elektronisk post i denne forbindelse (som f.eks. til udsendelse af nyhedsbreve), vil behandlingen af persondata være baseret på den registrerede persons accept, undtagen hvis den pågældende allerede er (privat) kunde hos Ideal Standard eller repræsentant for en (professionel) kunde hos Ideal Standard.   
    • Behandlingen af persondata, der stammer fra vores kommunikation med dig, er baseret på en legitim interesse for Ideal Standard i at reagere på oplysninger og andre anmodninger fra alle registrerede personer.
    • Behandlingen af persondata med henblik på public relations er baseret på Ideal Standards legitime interesse i at forsvare og tjene sine egne interesser.  
  • 7. Hvem sender vi dine persondata til

    7.1. Vi benytter tredjepartbehandlere til at udvikle vores hjemmeside til dig og til at behandle dine persondata på vores vegne. Disse tredjepartsbehandlere har kun lov til at behandle dine persondata på vores vegne i henhold til vores udtrykkelige skriftlige instruktioner. 

    7.2. Vi garanterer, at alle tredjepartsbehandlere er udvalgt med passende omhu, og at de er forpligtede til at sikre dine persondatas sikkerhed og integritet. 

    7.3. Vi kan dele dine persondata med andre enheder inden for Ideal Standard Group til de formål, der er anført i denne databeskyttelsespolitik. Vi vil imidlertid kræve og betone, at alle Ideal Standard-enheder skal udvise passende omhu, således at al behandling af dine persondata sker i overensstemmelse med bestemmelserne i denne databeskyttelsespolitik og/eller enhver obligatorisk lovgivning, som måtte gælde inden for deres respektive territorie. 

     

    7.4. Vi sender ikke dine persondata til nogen anden part på en måde, så de kan identificeres, undtagen til dem, der er anført ovenfor, uden din udtrykkelige tilladelse til at gøre det.

  • 8. Lokalitet og overførsel 

    8.1. Vi behandler dine persondata inden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). For at behandle dine persondata med henblik på de formål, der er anført ovenfor, kan vi imidlertid også overføre dine persondata til andre Ideal Standard-enheder eller til tredjeparter, som på vores vegne behandler dine persondata uden for EØS. Hver enhed uden for EØS, som behandler dine persondata vil være forpligtet til at overholde passende sikkerhedsforanstaltninger med hensyn til behandlingen af dine persondata. Sådanne sikkerhedsforanstaltninger vil afhænge af: 

    • om det modtagende land har indført lovgivning, som kan anses for at yde samme beskyttelse som den, der tilbydes inden for EØS, eller 
    • om der er indgået et kontraktforhold mellem os og den pågældende enhed, som f.eks. en aftale baseret på Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser, eller 
    • om vi anser det for at være nødvendigt at etablere yderligere sikkerhedsforanstaltninger. 

    8.2. Vi kan overføre dine persondata til organisationer uden for EØS. Såfremt en sådan overførsel finder sted, vil vi sikre, at der er truffet foranstaltninger, som garanterer dine datas sikkerhed og integritet og alle de rettigheder med hensyn til dine persondata, som du ville have i henhold til den relevante lovgivning. 

  • 9.  Kvalitetsgarantier 

    9.1. Vi gør vores yderste for kun at behandle de persondata, som er nødvendige for at opnå de formål, der er anført i denne databeskyttelsespolitik. 

    Endvidere behandles dine persondata kun, så længe det er nødvendigt for at opnå de formål, der er anført i denne databeskyttelsespolitik, eller indtil du trækker dit samtykke til at behandle dem tilbage. Vi vil anonymisere dine persondata, når de ikke længere er nødvendige med hensyn til de formål, der er anført ovenfor, medmindre der foreligger: 

    • en altovervejende interesse for os eller en eventuel anden tredjepart i fortsat at kunne identificere dine persondata  
    • en juridisk eller lovbestemt forpligtelse eller en domstolsafgørelse eller en administrativ afgørelse, der forhindrer os i at anonymisere dem. 

    9.2. Du forstår, at et væsentligt aspekt i vores markedsføringsbestræbelser består i at gøre vores markedsføringsmaterialer mere relevante for dig. Vi gør dette ved at tilpasse din unikke profil baseret på relevante egenskaber som anført ovenfor og derefter benytte denne profil til at forsyne dig med kommunikationer, reklamer, tilbud, nyhedsbreve og andre annoncer om produkter og serviceydelser, som kan være af interesse for dig. 
     
    9.2. Vi vil træffe passende tekniske og organisatoriske forholdsregler for at sikre dine persondata imod uautoriseret tilgang eller tyveri samt mod uheld, der medfører datatab, manipulation eller ødelæggelse. Vores personales eller tredjepartsbehandleres adgang vil kun ske, hvis det er strengt nødvendigt og kun under iagttagelse af strengeste fortrolighed. Du forstår imidlertid, at sikkerhed kun er en forpligtelse til at gøre sit bedste, og at den aldrig kan garanteres. 

    9.3. Hvis du er registreret som modtager af kommunikationer, reklamer, tilbud, nyhedsbreve og andre annoncer via e-mail eller ad andre elektroniske kommunikationskanaler, kan du ændre dine præferencer for modtagelse af sådanne kommunikationer, reklamer, tilbud, nyhedsbreve og andre annoncer ved at klikke på frameldelseslinket i sådanne kommunikationer. 

  • 10. Dine rettigheder 
    • Ret til adgang til dine data  
      Du har ret til at kræve adgang til de persondata om dig, som vi har behandlet. For at besvare din anmodning, beder vi om, at din anmodning specificerer, for hvilken behandlingsaktivitet du ønsker at udøve din ret til adgang, og hvilke datakategorier, du ønsker at få adgang til. Denne ret kan udøves gratis, medmindre der foreligger flere på hinanden følgende anmodninger om adgang, som klart er indsendt for at genere eller skade os, i hvilket tilfælde vi har ret til at opkræve et administrationsgebyr. 
    • Ret til at korrigere dine data 
      Du har ret til at anmode om, at persondata om dig, som ikke er nøjagtige, korrigeres gratis. Såfremt der indsendes en anmodning om korrektion, skal en sådan anmodning ledsages af bevis på, at de data, der ønskes korrigeret, er fejlagtige. 
    • Ret til at trække dit samtykke tilbage 
      Du har ret til at trække dit tidligere afgivne samtykke til behandling af dine persondata tilbage. I så fald, vil dataene ikke længere blive behandlet fremadrettet, men behandlingen af data inden tilbagetrækning af samtykket vil fortsat være lovlig. 
    • Ret til at slette dine data 
      Du har ret til at anmode om sletning af persondata vedrørende dig, hvis disse ikke længere er nødvendige i lyset af de formål, der er anført ovenfor, eller hvis du trækker dit samtykke til behandling af dem tilbage. Du skal imidlertid være klar over, at vi vil opveje en anmodning om sletning over for: 

      -vores eller en eventuel tredjeparts tungere vejende interesser 
      -juridiske eller lovgivningsmæssige forpligtelser eller administrative afgørelser eller domstolsafgørelser, som eventuelt taler imod en sådan sletning 

      -muligheden for rejsning, gennemførelse eller forsvar af juridiske krav. 

      I stedet for sletning kan du også anmode om, at vi begrænser behandlingen af dine persondata, såfremt og når (a) du bestrider nøjagtigheden af de pågældende data, (b) behandlingen er ulovlig eller (c) dataene ikke længere er nødvendige til opfyldelsen af de ovenfor anførte formål, men du har brug for dem for at forsvare dig i en retssag. 
    • Ret til at modsætte dig behandlingen af dine data 
      Du har ret til at modsætte dig behandlingen af persondata, såfremt du er i stand til at bevise, at der er alvorlige og berettigede grunde i forbindelse med dine særlige omstændigheder, som berettiger en sådan modsættelse. Hvis den påtænkte behandling imidlertid kan betragtes som direkte markedsføring, har du ret til at modsætte dig en sådan behandling gratis og uden begrundelse. 
    • Ret til at modtage en kopi af dine data 
      Du har ret til at forlange, at vi sender dig de persondata, du har forsynet os med, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format i tilfælde, hvor behandlingen er baseret på gennemførelsen af en kontrakt eller samtykke. 
    • Hvor kan du udøve dine rettigheder? 
      Såfremt du ønsker at indsende en anmodning om udøvelse af en eller flere af de ovenfor anførte rettigheder, kan du sende en e-mail til service.datenschutz@villeroy-boch.com, eller du kan anvende kontaktformularen på vores hjemmeside. En sådan anmodning skal tydeligt angive, hvilken rettighed du ønsker at udøve og årsagerne dertil, såfremt dette kræves. Den skal også dateres, underskrives og ledsages af en digitalt scannet kopi af dit gyldige identitetskort eller andet dokument, der beviser din identitet. Såfremt du anvender kontaktformularen, kan vi bede om din underskrevne bekræftelse og bevis på din identitet. 
      Vi vil straks informere dig om modtagelsen af anmodningen. Såfremt anmodningen er gyldig, vil vi reagere på den så hurtigt, som det med rimelighed er muligt, og senest 30 (tredive) dage, efter at vi har modtaget anmodningen. 
    • Hvor kan der indgives klager? 
      Hvis du har nogen klager vedrørende vores behandling af dine persondata, kan du altid kontakte os på adressen service.datenschutz@villeroy-boch.com. Hvis du stadig er utilfreds med vores svar, kan du indsende klage til Datatilsynet: Contact (datatilsynet.dk)

Cookies på vores hjemmeside

For at give dig den bedste og mest relevante brugeroplevelse på vores hjemmeside, bruger vi cookies til funktionelle, komfort- og statistiske formål. .

Ved at klikke på accept-knappen accepterer du cookies.